SOS και για περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας
Την αναγκαιότητα του συστηματικού ελέγχου του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας, για να αποτραπούν και άλλες επικίνδυνες κατολισθήσεις και καταπτώσεις, τόνισε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ). Το παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας του ΤΕΕ έχει καταγράψει μια σειρά από κρίσιμες θέσεις του οδικού δικτύου, στις οποίες η γεωλογική αστάθεια ή άλλοι σοβαροί παράγοντες μπορεί να οδηγήσουν σε διακοπές της κυκλοφορίας και στη συνεπαγόμενη ανάγκη χρήσης παρακαμπτήριων οδών.
Για το λόγο, αυτό καλεί την Πολιτεία, μέσω των υπηρεσιών συντήρησης, να ελέγξει τα σημεία αυτά, ταυτόχρονα, όμως, να εντοπίσει τις παρακαμπτήριες οδούς, οι οποίες, σε ένα ενδεχόμενο κατολίσθησης ή κατάπτωσης, με αξιοπιστία και σε ικανοποιητικό επίπεδο οδικής ασφάλειας, θα δεχτούν τους μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, που θα προκύψουν.
Με βάση τα στοιχεία που διαθέτει το Παρατηρητήριο, τα σημεία που πρέπει άμεσα να διερευνηθούν είναι: ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών, τμήμα Αιγίου-Πατρών, θέση Παναγοπούλα / ΕΟ Ιωαννίνων-Αρτας, περιοχή Ηπειρωτικών Τεμπών / ΕΟ Θεσσαλονίκης-Σερρών, περιοχή Λαχανά / ΕΟ Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, περιοχή Λυγιάς-γέφυρα Δέσπως / ΕΟ Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο (α. περιοχή Μακρακώμης, β. περιοχή Ανατολικής και Δυτικής Φραγκίστας, γ. περιοχή Παρακαμπυλίων Αγ.Βλάσσης).
Οι περιοχές β και γ ανήκουν στο τμήμα Γέφυρα Επισκοπής-Αγρίνιο, ενώ η περιοχή α ανήκει στο τμήμα Καρπενήσι-Γέφυρα Επισκοπής / ΕΟ Λιβαδειάς-Αμφισσας, είσοδος Δελφών-Κασταλία Πηγή. Θέση δυσμενής, λόγω του αρχαιολογικού χώρου, με εμπλοκή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) / ΕΟ Λαμίας-Αμφισσας, τμήμα Θερμοπύλες-Αμφισσα στη χιλιομετρική θέση 51.Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μεγαλύτερος αριθμός επίμαχων σημείων εντοπίζεται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 33.000 χιλιομέτρων, η συντήρηση του οποίου ανήκει στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις.
Ήδη, από το Νοέμβριο, σε ορεινά, κυρίως, τμήματα έχουν ενεργοποιηθεί κατολισθήσεις, με επιπτώσεις τοπικού χαρακτήρα και όχι μόνο.
Για το λόγο, αυτό καλεί την Πολιτεία, μέσω των υπηρεσιών συντήρησης, να ελέγξει τα σημεία αυτά, ταυτόχρονα, όμως, να εντοπίσει τις παρακαμπτήριες οδούς, οι οποίες, σε ένα ενδεχόμενο κατολίσθησης ή κατάπτωσης, με αξιοπιστία και σε ικανοποιητικό επίπεδο οδικής ασφάλειας, θα δεχτούν τους μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, που θα προκύψουν.
Με βάση τα στοιχεία που διαθέτει το Παρατηρητήριο, τα σημεία που πρέπει άμεσα να διερευνηθούν είναι: ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών, τμήμα Αιγίου-Πατρών, θέση Παναγοπούλα / ΕΟ Ιωαννίνων-Αρτας, περιοχή Ηπειρωτικών Τεμπών / ΕΟ Θεσσαλονίκης-Σερρών, περιοχή Λαχανά / ΕΟ Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, περιοχή Λυγιάς-γέφυρα Δέσπως / ΕΟ Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο (α. περιοχή Μακρακώμης, β. περιοχή Ανατολικής και Δυτικής Φραγκίστας, γ. περιοχή Παρακαμπυλίων Αγ.Βλάσσης).
Οι περιοχές β και γ ανήκουν στο τμήμα Γέφυρα Επισκοπής-Αγρίνιο, ενώ η περιοχή α ανήκει στο τμήμα Καρπενήσι-Γέφυρα Επισκοπής / ΕΟ Λιβαδειάς-Αμφισσας, είσοδος Δελφών-Κασταλία Πηγή. Θέση δυσμενής, λόγω του αρχαιολογικού χώρου, με εμπλοκή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) / ΕΟ Λαμίας-Αμφισσας, τμήμα Θερμοπύλες-Αμφισσα στη χιλιομετρική θέση 51.Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μεγαλύτερος αριθμός επίμαχων σημείων εντοπίζεται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 33.000 χιλιομέτρων, η συντήρηση του οποίου ανήκει στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις.
Ήδη, από το Νοέμβριο, σε ορεινά, κυρίως, τμήματα έχουν ενεργοποιηθεί κατολισθήσεις, με επιπτώσεις τοπικού χαρακτήρα και όχι μόνο.
πηγή in.gr